Zalety ASO – czyli dlaczego warto skorzystać z usług pozycjonowania aplikacji mobilnych?

laptop i smartfon

ASO (App Store Optimization) polega na pozycjonowaniu i optymalizacji aplikacji mobilnych w marketach i sklepach z aplikacjami. Chodzi tutaj przykładowo o Apple App Store lub Google Play. Dlaczego warto skorzystać z takiego pozycjonowania? Czym cechuje się optymalizacja aplikacji mobilnej?

App Store Optimization

ASO jest analogiczne do tradycyjnego pozycjonowania stron internetowych. Udostępniona w sklepie aplikacja pojawia się dzięki temu wysoko w wynikach wyszukiwania, zarówno za pomocą słowa kluczowego i w samym markecie. Najważniejszymi czynnikami są w tym przypadku:

tytuł,
liczba pobrań,
oceny i recenzje użytkowników,
słowa kluczowe.

Usługi pozycjonowania aplikacji mobilnej

Usługi tego typu bazują na kilku krokach. Początkowo konieczne jest przeprowadzenie analizy konkurencji i potrzeb użytkowników, co pomoże dobrać frazy kluczowe. Są one umieszczane w tytule, który stanowi bardzo ważny czynnik rankingowy. Nazwa danej aplikacji może posiadać do 30 znaków, przy czym tworzony jest też krótki opis. Kolejny etap to długi opis aplikacji, gdzie wskazuje się zalety i plusy skorzystania z takiego rozwiązania. Dobierzmy takie korzyści, które wyróżnią się na tle konkurencji. Nie zapominajmy o elementach graficznych, takich jak zrzuty ekranu, zrozumiała ikona i wygląd  aplikacji od środka.

Zalety ASO

Optymalizacja i pozycjonowanie aplikacji mobilnych ma wiele zalet. Podobnie jak w pozycjonowaniu stron www, można tutaj zaistnieć wysoko w sklepie, co przełoży  się na szybkie zauważenie oferty. Warto podkreślić, że optymalizacja wymaga dokładnego przemyślenia działań, tak aby wpłynąć na pozytywne opinie i liczbę pobrań. W tym celu zadbajmy o przejrzystość i bezawaryjność działania aplikacji. Dla użytkownika ważne jest wprowadzenie aktualizacji i łatwe komunikowanie się w przypadku problemów z działaniem aplikacji. Nie zawsze użytkownik pamięta o tym, aby wystawić opinię w sklepie. Można wówczas skorzystać z przypomnienia o wystawieniu oceny za pomocą wyskakującego komunikatu. Jednak nie należy przesadzać, gdyż zbyt nachalne okienka przyniosą odwrotne efekty.
Za pomocą ASO można znacząco zwiększyć szanse na znalezienie i zainstalowanie naszego programu przez użytkowników. Proces pozycjonowania daje sporo korzyści i pozwala zaistnieć na tle konkurencji.
Korzystając z pozycjonowania aplikacji mobilnej, warto zadbać o kilka elementów, które pomogą zdobyć dobre opinie. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na funkcjonalność i użyteczność aplikacji. Użytkownik powinien mieć możliwość łatwego zgłaszania błędów, które szybko są korygowane. Zaoferujmy pomoc użytkownikom w przypadku problemów i pamiętajmy o aktualizacjach, które poprawiają przydatność i stabilność programu. App Store Optimization jest bardzo dobrą opcją dla osób początkujących, jak i dla bardziej doświadczonych na rynku.

Zobacz również  Czy pozycjonowanie long tail jest skuteczne?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *