Jak zwiększyć swój dochód po wdrożeniu systemu płatności kartą w sklepie?

Wygoda, jaką jest płatność kartą w sklepie czy też salonie usługowym pozytywnie wpływa na satysfakcję klienta. Wiele osób uważa, że akceptacja transakcji bezgotówkowych to wręcz warunek, który sklep powinien dzisiaj spełniać. Jakie korzyści jednak może czerpać z instalacji terminali sam przedsiębiorca? Czy ma szansę doprowadzić do wzrostu swoich zysków?

Jak przyciągnąć do siebie klienta?

Klienci wkładają do koszyków sklepowych o wiele więcej produktów, kiedy wiedzą, że uregulują swój rachunek przy kasie poprzez płatność kartą. Liczne badania konsumenckie wykazały także, że nabywcy o wiele chętniej odwiedzają te sklepy, które obsługują transakcje bezgotówkowe. Mniej przychylnie natomiast odnoszą się do tych, w których nie oferuje się wariantu płatności kartą. Z roku na rok wzrasta też ilość oraz wartość transakcji, za które płacimy zbliżeniowo. Jak możemy skorzystać na tej tendencji będąc przedsiębiorcą?

Sprzedawcy i właściciele sklepów mają coraz większą świadomość tego, że klient jeszcze zanim wejdzie do sklepu lubi wiedzieć czy lokal ten posiada terminal. Z tego względu już na drzwiach powinno się umieścić odpowiednią naklejkę informującą o tym, że klient może tutaj zapłacić kartą oraz jakie rodzaje kart są akceptowane. O ewentualnej awarii terminala warto również powiadomić przy wejściu. Unikamy w ten sposób sytuacji, w której klient nieposiadający przy sobie gotówki, z koszykiem pełnym zakupów stoi w kolejce do kasy, która nie może przyjąć od niego płatności kartą. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, a pewno nie wpłynie to pozytywnie na wizerunek sklepu.

Zobacz również  Co powinno uwzględniać wyposażenie sal konferencyjnych?

POS terminal with credit card isolated on white. Paying.

Niektóre markety informują swoich klientów, że płatność kartą możliwa jest dopiero od 10 złotych. Pamiętajmy jednak, że takie działanie jest niezgodne z prawem. Istnieją lepsze sposoby na podniesienie obrotów. Najważniejsze, aby pokazać klientom, że terminal posiada bardzo przydatne dla nich funkcje. Należą do nich m.in. możliwość doładowania telefonu, wybór waluty transakcji czy też cashback czyli możliwość wypłacenia gotówki podczas robienia zakupów. Udogodnienia te mogą doprowadzić do realnego wzrostu zysków naszego sklepu.

Jak dobrze wykorzystać dodatkowe funkcje terminali?

Aby podnieść przychód naszego lokalu handlowego po wdrożeniu systemu płatności kartą, nie możemy skupiać się wyłącznie na zapewnieniu nabywcom obsługi transakcji bezgotówkowych. Dzięki dodatkowym funkcjom terminala, możemy zaoferować znacznie więcej udogodnień, które przełożą się na wzrost liczby nowych klientów.

DCC (Dynamic Currency Conversion) to rozwiązanie, dzięki któremu zagraniczny klient może zapłacić w walucie swojego kraju. Środki wpływające na rachunek sklepu rozliczane będą w złotówkach. Usługa ta jest popularna na całym świecie, co sprawia, że turyści zwykle sami o nią pytają. Jej uruchomienie jest bezpłatne, wystarczy podpisać odpowiedni aneks do umowy. Klient również nie ponosi żadnych opłat za przeliczenie transakcji. Dzięki temu sklep może zyskać nowych zagranicznych klientów. Wdrożenie DCC sprawia również, że zyskujemy dodatkowy zarobek wynikający z niższej prowizji, w czasie realizacji transakcji w walucie karty.

Zobacz również  Czym są arkusze plano

Cashback to kolejne nietrudne do wprowadzenia rozwiązanie, dzięki któremu klient będzie mógł w salonie sprzedaży pobrać gotówkę. Może to być kwota nawet do 300 złotych. Aby tego dokonać, musi jednak wcześniej zrobić choćby drobne zakupy oraz zapłacić za nie kartą. Ta usługa jest niezwykle wygodna i bardzo doceniana przez klientów. Nie muszą oni szukać bankomatów w okolicy i zawsze są skłonni dokonać spontanicznych zakupów, aby skorzystać z usługi cashback. Te i inne usługi terminala (warto też pamiętać o możliwości szybkiego doładowania telefonu i zapłacenia rachunków), wpływają pozytywnie na wizerunek punktu sprzedaży i podnoszą atrakcyjność sklepu w oczach klientów. W perspektywie czasu przekłada się to na realny wzrost przychodu i liczby nowych klientów odwiedzających dane miejsce.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *