Jak pozyskać klienta, czyli możliwość płatności kartą w sklepie

Przedsiębiorstwa usługowe czy handlowe, których celem jest wysoka jakość obsługi zdają sobie sprawę, że instalacja terminali płatniczych jest dziś koniecznością. Akceptacja transakcji bezgotówkowych to dla nabywców nie tylko wygodna płatność. Z możliwością użycia karty wiąże się jeszcze kilka udogodnień, którymi sprzedawca może przyciągnąć do siebie nowych klientów.

Dlaczego płatność kartą jest tak popularna?

Każdy kierownik salonu handlowego wie, jak ważna dla klienta jest wygodna płatność. Z tego powodu, dziś już nie tylko dobrze prosperujące hipermarkety, ale również małe osiedlowe sklepiki chętnie decydują się na akceptację transakcji bezgotówkowych. Jest to konsekwencją m.in. coraz niższych kosztów prowizji i łatwych w instalacji oraz obsłudze terminali bezprzewodowych.

Wzrost liczby punktów, w których można zapłacić kartą zarówno za małe jak i większe zakupy jest także następstwem ogromnej popularności kart bankomatowych czy kredytowych. Banki prześcigają się w przygotowywaniu coraz bardziej atrakcyjnych ofert dla klientów. Kartę zbliżeniową dostaje się dziś za darmo do kont osobistych prowadzonych w PLN praktycznie w każdym banku. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że nie muszą zawsze nosić w portfelu dużej ilości gotówki. Mają bezpHanding out red credit cardieczny dostęp do pieniędzy zgromadzonych na swoim koncie dzięki bankomatom, a także szybki wgląd do swojego salda poprzez bankowość internetową. Płatność zbliżeniowa skraca czas, który klienci poświęcają na uregulowanie swojego rachunku przy kasie nawet do kilku sekund. Nie szukają bilonu i nie czekają na wydanie reszty. Szybkość i wygoda tej metody sprawia, że jest to obecnie najchętniej wykorzystywana forma płatności za usługi i towary.

Zobacz również  Czego nie może zabraknąć w biurze, nawet w dobie komputerów

 

Jak w pełni wykorzystać funkcje terminala płatniczego?

Przedsiębiorstwa zarówno usługowe jak i handlowe wiedzą, że, aby pozyskać klienta muszą zapewnić mu możliwość szybkiej i wygodnej płatności w swoim lokalu sprzedażowym. Nie każdy użytkownik terminala jest jednak w pełni świadom wszystkich funkcji, jakie może spełniać to urządzenie. Liczne aplikacje pozwalają na sprzedaż klientowi dodatkowych usług, co może przyciągnąć więcej nowych kontrahentów do sklepu. Priorytetem powinna dzisiaj być więc nie tylko wygodna płatność za usługi i towary, ponieważ dzięki instalacji terminala, sklep może zaoferować klientom o wiele więcej. Do dodatkowych funkcji terminala należą m.in.: możliwość doładowania telefonu komórkowego przez wydrukowanie mu jednorazowego kodu zasilającego lub podanie numeru telefonu, płatność za rachunki (prąd, gaz, telefon itp.), a nawet opcja pobrania gotówki dzięki usłudze cashback. Klient może dzisiaj przy okazji zakupów załatwić jeszcze kilka ważnych dla niego spraw. Na pewno doceni on ten fakt regularnie odwiedzając multifunkcjonalny sklep, który jest w stanie zapewnić mu taką wygodę.

Czy korzyści z terminala czerpie tylko klient?

Oczywiście, że nie. Przedsiębiorca, który wyposaży w nie swoją firmę zmniejsza także nakład pracy swoich kasjerów. Minimalizuje ryzyko kradzieży gotówki z kasy sklepu oraz pomyłek pracowników przy jej przeliczaniu czy też wydawaniu reszty. Akceptacja płatności kartą wpływa także na zwiększenie obrotów i atrakcyjności sklepu, który dzięki terminalom jest w stanie spełnić więcej potrzeb klienta.

Zobacz również  Sprzedaż na modelu dropshippingu. Czy się opłaca?

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *